Gå direkt till innehåll
  • sv
  • The page is not available in English en

Våra kärnvärden

Dagabs vision är att varje dag leverera Sveriges mest hållbara, prisvärda och moderna kunderbjudande inom mat. Med hjälp av våra fyra koncerngemensamma kärnvärden i ryggen arbetar vi för att nå dit. De talar om för oss hur vi ska agera, kommunicera och bemöta varandra, våra leverantörer och våra kunder.

Medarbetare Dagab

Dagabs vision är att varje dag leverera Sveriges mest hållbara, prisvärda och moderna kunderbjudande inom mat. Med hjälp av våra fyra koncerngemensamma kärnvärden i ryggen arbetar vi för att nå dit. De talar om för oss hur vi ska agera, kommunicera och bemöta varandra, våra leverantörer och våra kunder.

Butiken är vår scen

Kundens upplevelse avgör vår framtid och därför måste vi alla skapa en bra kundupplevelse – i varje möte och varje kanal. Vi sätter alltid kunden först oavsett vår roll eller funktion inom bolaget. Vi lyssnar på våra kunder för att utveckla en bättre affär.

Så här gör vi:

• Prioriterar alltid kunden
• Välkomnar och driver förändring för att möta kundens behov
• Agerar snabbt

Vi är starkare tillsammans

Helheten bygger vår verksamhet och för att nå våra mål måste vi jobba tillsammans. Du är viktig och våra olikheter behövs för att forma ett starkare lag. Gemensamt når vi resultat som gagnar våra kunder.

Så här gör vi:

• Hjälper varandra
• Visar uppskattning för andras bidrag
• Respekterar varandra och litar på andras kompetens

Vi utmanar

Genom att sätta höga mål och utmana det invanda kan vi skapa långsiktigt värde för oss och för våra kunder. För att leva upp till vår vision går vi vår egen väg, tar smarta risker och satsar på det vi tror kan göra oss starkare – vare sig det är små förbättringar i vår vardag, eller stora förändringar för vår omvärld.

Så här gör vi:

• Letar ständiga förbättringar
• Visar vägen
• Tar initiativ

Vi har koll

Det är i detaljerna vi ser helheten som hjälper oss att skapa en bättre affär. För att prioritera rätt och göra smarta ekonomiska val tänker vi på konsekvenserna för kunden när vi fattar beslut. Då blir det enkelt.

Så här gör vi:

• Prioriterar för att hålla hög kvalitet
• Gör det enkelt
• Följer beslut och är sparsamma med våra resurser

Vi ska varje dag leverera Sveriges mest hållbara, prisvärda och moderna kunderbjudande inom mat.